Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Yangon

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 September 2014 | Myanmar, Rangoon

gisteren aangekomen in Yangon. Vanuit Bangkok is het maar een uur vliegen dus het is bijna opstijgen en meteen weer landen. het vliegveld is niet groot en het viel me op dat er alleen vrouwelijke douanes waren voor de buitenlanders en mannen voor de locals. Daarna een taxi genomen van het vliegveld, kost ongeveer 10 us dollar, en in 45 minuten naar mn hotel gereden. Ik heb eerst opgefrist en wat gegeten in het restaurant van het hotel. Niet echt bijzonder en aardig geprijsd voor hier. Rond 9 uur s avonds nog een rondje door de stad gelopen en de sule pagode gezien, een grote gouden tempel die in het midden van de rotonde in het centrum staat. Yangon is makkelijk te belopen en je hebt zo een rondje door de stad gelopen langs de belangrijkste straten. Het was ook erg rustig op de straat en dat voor een vrijdagavond. Je kan hier ook prima in je eentje en als vrouw door de straten lopen s avonds. Ik had het gecheckt bij de receptie en het klopte ook. Niemand die je lastig valt, hooguit een taxi die denkt dat je hem nodig hebt maar na nee te zeggen laten ze je met rust. Toch maar weer terug naar t hotel en nog even met t thuisfront gefacetimed. Gister was internet best goed maar vandaag stukken minder, komt zeker door die velen chinezen die zijn aangekomen vandaag :). Vanochtend heb ik Nancy uit Londen in de lobby ontmoet en daarna Julia, Anne en Kalin. Met deze laatste 3 ben ik de stad ingegaan en hebben we eerste een grote markthal bezocht met veel standjes waar van alles verkocht wordt zoals jade, velours slippers, schilderijen, houtsnijwerk, sieraden en jog veel meer. Na lang rondgewandeld te hebben zijn we de stad ingelopen en via vele straatjes bij een noodle restaurant terechtgekomen. Goede soep en alhoewel niet spicy kreeg ik er toch een loopneus van. Daarna weer verder rondgelopen en bij veel stalletjes een kijkje genomen. Er worden hier veel bijzondere hapjes en vruchten verkocht. Ook kauwtabak die men op de straat uitspuugd waardoor een rode vlek overal ligt. Weinig toeristen gezien, ik kan ze op iets meer dan 2 handen tellen. Om 18.00 meeting met onze CEO = chief entertaining officier oftewel de gids. Een jonge local Birmaanse meid. De nodige papieren ingevuld en elkaar voorgesteld. We zijn in totaal met 14 man en ik ben de enige echte single boeker. Toch veel variatie qua nationaliteiten: 2 zussen en een vriendin uit Londen waarvan 1 vd zussen net uit Mlebourne komt waar ze 3 jaar gewoond heeft, ouder stel uit de us maar oorspronkelijk uit Oz, ouder stel uit de us met een vriendin uit de US, 2 Duitse meiden en een vriend uit Bulgarije, 2 vriendinnen waarvan 1 uit Ierland en de ander uit Londen en ik dus. Voorlopig heb ik al weer heel veel Duits en Engls gesproken. Na de meeting zijn we naar het restaurant monsoon gelopen voor het avondeten. Met een stevige bui en wandeling daar weer opgedroogd. Ik had een Chicken yoghurt curry en die was flauw en niet echt bijzonder. Weinig saus en kip op t bot. Vergat natuurlijk dat de kip hier vaker op t bot wordt geserveerd dan als filet. Ach met wat rijst erbij ik mn buik volgegeten en daarna weer terug gewandeld naar het hotel. Veel oude koloniale gebouwen gezien en je kan zien dat er weinig onderhoud wordt gepleegd. Toch apart om de oude Engelse invloeden te zien met van die megatrote gebouwen in deze stad. Bij het hotel nog even bij een barretje ernaast geweest en wat drankjes gedronken. Ik heb besloten om me aan t mandalay bier te wagen st Wijnants wat duurder en het bier is spotgoedkoop. Bovendien is de smaak ook licht dus het drink met makkelijk weg vooral bij de warmte hier. Zo naar bed want morgen vertrekken we om 7.30 naar de schwedagon pagode, de grote gouden imposante pagode net buiten de stad. We moeten ook een backpack meenemen omdat we bij een hotel op de berg gaan slapen en dus weinig kunnen meenemen. Volgens de gids is het daar koud en ik ben benieuwd of dat ook voor ons koud zal aanvoelen of gericht is op de locals hier. Hoogntojd om naar bed te gaan en tot snel wanneer ik weer ergens WiFi bereik heb.

  • 29 September 2014 - 10:55

    Marijke:

    Klinkt nu al heerlijk allemaal! Geniet van alles!

Tags: Yangon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10426

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: