Sydney - Reisverslag uit Surry Hills, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Surry Hills, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Patricia

13 Oktober 2014 | Australië, Surry Hills

Mijn avontuur in Sydney is begonnen! Ik ben vertrokken uit Bangkok en had 2 vluchten met Malaysia Airlines. De eerste vlucht naar Kuala Lumpur was maar halfvol en na mij waren 4 rijen helemaal leeg. Veel turbulentie en ik kwam zelfs een keer helemaal los van mijn stoel. Niet echt prettig, vooral niet bij zo'n veelbesproken airline. Goed geland uiteindelijk en de 2e vlucht ging vlotjes en ik heb goed en veel geslapen. Gistermiddag aangekomen in het hostel waar ik op een 8 female dorm slaap. Een mix van leeftijden en nationaliteiten. Ik heb nog 2 uurtjes bijgeslapen, gedoucht, een wasje gedraaid en daarna op de 4e verdieping in de algemene hangruimte met terras wat gekletst met 1 van mijn dorm roomies. Een Nederlandse van mijn leeftijd die over een paar dagen verder trekt naar Newcastle om daar voor haar werk onderzoek te gaan doen. Ik heb vandaag eerst uitgeslapen en daarna op mn gemak de stad gaan verkennen. Om half 3 afgesproken met die Nederlandse om aan een gratis cityguide toer mee te doen. De rondleiding duurde bijna 3 uur en liet de hoogtepunten zien zoals:
town hall en St. Andrews Cathedral,
the rocks, gebied dichtbij de brug waar vroeger veel gespuis woonde en nu een leuke buurt met kleine maar typische gebouwen
Hyde park, groot park met een kerk
Sydney tower, soort toren die boven de stad uitsteekt waaruit je een mooi uitzicht over de stad en haven hebt. Daar ga ik morgen nog wel even naar binnen.
Harbour bridge, de brug vlakbij het Opera house
circular Quay, de plaats bij het opera house waar alle ferries aanmeren en verrekken
The Opera House, wie kent hem niet? Het icoon van Sydney en mooi om te zien. Misschien ga ik daar nog wel een voorstelling of musical bekijken van de week.

De gids doet deze rondleidingen gratis maar fooi is welkom. Voor mij was het een goede en nuttige kennismaking met de stad en de bekende highlights. Daarna nog met mn roomie bij een Aziatisch restaurant gegeten. Ja de prijzen zijn idd erg hoog. Een Pad Thai gegeten a la 17 dollar en een glas wijn 8 dollar. Duur maar ik was door velen al gewaarschuwd dus geen verrassing. Nog de bus terug genomen naar centraal waar ons hostel om de hoek zit. Morgen nog veel meer in de planning maar na vandaag heb ik wel een beter idee hoe de stad in elkaar steekt en waar alles ligt. Alles is heel goed te voet te doen en tot nu toe geniet ik erg van Sydney. Het weer was redelijk, dwz een beetje minder voor de locals maar lekker voor mij met 25 graden. Zelfs toen het geregend had was het nog prima qua temperatuur. Het was slechter voorspeld gister met storm maar dat viel dus erg mee. Of zijn wij Hollanders wat meer gewend?

  • 13 Oktober 2014 - 15:15

    Cees En Jopie:

    Wij Hollanders zijn wat het weer betreft inderdaad veel meer gewend!

  • 13 Oktober 2014 - 23:55

    Marijke :

    Enjoy! :)

  • 15 Oktober 2014 - 22:59

    Linda:

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Veel plezier in Sydney! Lijkt me ook een erg leuke stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 10430

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: