the Northern Tablelands - Reisverslag uit Gillen, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu the Northern Tablelands - Reisverslag uit Gillen, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

the Northern Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 December 2014 | Australië, Gillen

The Northern Tablelands waren erg mooi. Dit is een gebied meer landinwaarts ten opzichte van Cairns. Ik had 2 dagen geboekt en de eerste dag reden we vooral van de ene waterval of meertje naar de andere. De eerste dag regende het ook en het leek een beetje op Nederland qua grijze bewolking zonder zon. Qua temperatuur was het nog steeds prima maar ik had niet zoveel zin om te zwemmen in de regen. De gids probeerde zijn best om ons te motiveren en het was voor het eerst in een lange tijd dat er zo weinig mensen hadden gezwommen op een tour. In dat gebied zie je ook veel bijzondere planten en bomen. Bv de hanging tree, een boom die door overhangende boomtakken bedolven is. Zelfs nog platypus gezien, van die dieren die in het water leven. Aan het einde van de dag werden afgedropt bij een hostel in een klein dorpje. Dit hostel had veel sfeer, ruim en open opgezet en geen internet. Ze willen dat je met elkaar praat. We waren maar met een handjevol mensen daar dus het voelde alsof we het hele hostel voor onszelf hadden. Ik en een stel van de UK waren de enige van onze daggroep die een dag langer bleven. De volgende dag stond er mountainbiken en kanoen op het programma. Ik heb de helft van de mountainbike route gedaan en ben toen afgestapt om terug te gaan. Deze sport is niet aan mij besteed, je zit gestrekt met je nek op een mountainbike en de ondergrond is onregelmatig en hobbelig wat niet prettig is voor mijn nek. Ik ken mijn grenzen en ook al had ik nog ff door kunnen gaan, ik besloot om nek te sparen en rustig terug te gaan. Daarna nog kanoen door een mooi gebied en uiteindelijk hebben we met de gids nog wat drankjes gedaan in de bar van het hotel van dat kleine dorpje. Aan het einde van de dag werden we weer opgehaald en raakte ik nog gezellig aan de praat met een francaise in de bus terug. Die avonds eerst nog ergens wat gegeten met een kamergenoot die toevallig ook uit Nederland kwam. Toch bijtijds naar bed gegaan want de dag erna, maandagochtend, vloog ik al vroeg en werd ik al om 10 voor 5 opgehaald door de shuttle bus. Ik ben dus van Cairns naar Darwin gevlogen waar ik tegen het eind van de ochtend aan kwam. Darwin is niet echt een geweldige stad. Een onprettige sfeer en bloedjeheet. De stad is ook niet echt mooi en je hebt het in een klein half uurtje wel gezien. Mijn hostel bleek dicht te zijn wegens renovatie en ik werd in de Youthshack geplaatst. Het minste hostel tot nu toe, nogal afgeleefd, klein en niet echt schoon. Gelukkig bleef ik maar 1 nachtje dus ik kon me er niet echt druk over maken. In Darwin zitten veel backpackers die werken want je kan er goed geld verdienen maar je moet wel tegen de hitte kunnen. Gelukkig had ik een leuke toer in het vooruitzicht: 3 dagen van Darwin naar Alice Springs. Meer daarover in mijn volgende verslag.

  • 06 December 2014 - 09:41

    Tanja:

    Nog steeds jaloers ;-) Klinkt heerlijk! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 10429

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: