Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Patricia

01 Februari 2015 | Australië, North Melbourne

Weer even een update. Zoals verteld afgelopen donderdag zijn we (ik, svenja en Leon 2 Duitsers en Lucas een Franstalige Zwitser) naar Philip Island gereden. Het ligt ongeveer 2 uur rijden van Melbourne en het eiland is erg klein en makkelijk toegankelijk via een brug. Je rijdt in 10 minuten van de ene kant naar de andere kant. Het eiland is bekend om de pinguïns die op het eiland komen bij zonsondergang. Helaas hangt daar wel een prijskaartje aan. We hebben eerst het motor GP circuit bezocht en daarna naar het uitzicht bij The Nobbies. Daarna doorgereden naar het grootste dorp, Cowes. Late lunch gehad en een paar uurtjes aan het strand gelegen. We hadden dus uitgecheckt diezelfde ochtend uit het hostel en Leon was bezig met het regelen van een gratis slaapplek bij Cal. Dat is weer een vriend van Rudi waar ik vorige week gelogeerd had. Eerst wilde ik in het hostel blijven maar vond het wel prima om te verkassen en nog even wat langer met bekenden op te trekken. Uiteindelijk besloten we om niet de pinguïns op Phillip Island te zien maar op de St Kilda pier in Melbourne. Daar kun je dezelfde zien en gratis. Dus rond 6 uur van het eiland vertrokken om voor half 9 weer in Melbourne te zijn. Op de pier bleek dat je nog eens een uur moest wachten voordat ze actief werden en we moesten daarna nog naar de andere kant van de stad waar Cal woont. We hadden 3 pinguïns in de rotsen aan het water gespot en besloten dus door te rijden. Een auto is handig hier maar niet in de stad. In Amsterdam weet ik de weg wel maar hier is het lekker druk en geen idee waar ik heen moet. Gelukkig had ik 3 man met gps/Google maps in de auto en uiteindelijk in een buitenwijk in het noordwesten van Melbourne beland rond half 11 s avonds. Cal was niet thuis maar z'n roommate Gus wel. Snel wat eten gemaakt en naar bed. De volgende ochtend/vrijdag besloot ik om in te checken in een hostel in Noord Melbourne. Wat dichter bij de stad en de Victoria Market, een gezellige buurt met dus overdekte markthallen en niet te ver van het centrum maar toch lekker rustig. Het was tijd om afscheid te nemen van de anderen en weer zelf op pad te gaan. Na het inchecken heb ik de auto naar St Kilda gebracht om deze weer in te leveren bij 1 van de eigenaresses. Dus weer de hele stad doorcrossen maar gelukkig waren het lange rechte wegen. Raar om de auto af te geven, ik heb er ontzettend van genoten vooral op de lange stukken maar het was nu echt tijd. Daarna met de tram naar het centrum waar ik nog wat rondgelopen heb. Vrijdagavond lekker wat series online gekeken, ik had zin in een relax avondje voor de verandering. Gisteren/ zaterdag lekker uitgeslapen en daarna nog een cadeautje bij Rudi in de brievenbus gedaan. Ik had hem al wat bier gegeven voor zijn gastvrijheid maar besloot om nog een kaasschaaf te kopen. Lekker Hollands en Rudi had er nog geen. Nou, dat is dus niet makkelijk om hier te vinden. Je moet naar een speciaalzaak en dan hebben ze allemaal rare of hele speciale. Uiteindelijk toch een gewone kunnen vinden. Helaas is Rudi niet in de stad, weekendje Sydney dus we konden helaas niet meer afspreken. Ik bedacht me dat het ook tijd was om eens naar de kapper te gaan, hier zijn ze erg goedkoop. Mn haren zijn lang, handig om in een staart te doen met de hitte maar Verders is het coupe desastreus, vooral zonder föhn. Ik zei dat ik een klein stukje eraf wilde maar dat is niet helemaal goed doorgekomen. Ach ja, het groeit wel weer maar een staartje lukt nu niet echt meer. S avonds nog uit geweest met Shayne, de Amerikaan. Laatste avond in de stad voordat ik morgen doorvlieg naar Hobart, Tasmanië. Ik heb dus de halve stad met de tram doorkruist om met Shayne en zijn collega's van z'n werk af te spreken. Het tramnetwerk hier is goed geregeld maar mijn tram duurde natuurlijk een eeuwigheid voordat ie kwam. Het was gezellig maar ook laat geworden. En natuurlijk afscheid genomen van Shayne, mn roadtripbuddy van de afgelopen maand. Raar om weer verder te gaan en weer opnieuw mensen te leren kennen. Helaas moest ik alweer voor 10en vanochtend uitchecken. Ik had graag nog wat langer in bed willen liggen. Nu zit ik in de lobby te wachten op mn shuttle die mij over 2 uur naar het vliegveld brengt. Ik vlieg dus naar Hobart. Morgen de stad verkennen en met Julie afspreken. De Française van mijn laatste roadtrip die daar al ruim een week zit. Op dinsdag start ik een 6 daagse toer zodat ik alle highlights op het eiland ga zien. Toch maar een toer geboekt omdat ik op de 9e naar Sydney vlieg dus maar een weekje op t eiland. Daar nog 2 dagen en dan door naar Nieuw Zeeland. Dus nog een paar goedgevulde dagen hier.

  • 01 Februari 2015 - 09:50

    Cees En Jopie:

    Leuk verslag weer. Reis ze! :-)

  • 01 Februari 2015 - 10:11

    Tanja:

    Klinkt gezellig!! Geniet nog even van je laatste daagjes daar.

  • 04 Februari 2015 - 23:24

    Christ:

    Op zoek naar de duivel, mooi !!!

  • 05 Februari 2015 - 06:05

    Marja En Louis:

    Hallo Patricia! Wij lezen jouw verslagen op ons resortje in THailand. Wij hebben er nu ok volop tijd voor maar over een maand is het ook voor ons voorbij. Zo te lezen ben je heel goed bezig. De vele ervaringen die je nu opdoet met landen, culturen en mensen vormen een hele verrijking. Je reisverslagen roepen vele herinneringen op aan onze eigen reizen en de wereldreis van Rick in 1995/96, alleen was die tijd onvergelijkbaar wat betreft de communicatie. Goede reis verder.
    Patricia, het ga je goed!!
    Louis en Marja.

  • 09 Februari 2015 - 06:04

    Patricia:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties. @ Marja en Louis: ja de communicatie is inmiddels een stuk beter. Geniet nog Van Thailand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10381

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: