Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Patrica

Blijf op de hoogte en volg Patricia

26 September 2014 | Thailand, Bangkok

Eindelijk aangekomen in Bangkok. Ik had 2 vluchten naar Bangkok dus een overstap in Hong Kong. De vluchten gingen prima. Normaal slaap ik veel op een lange vlucht maar deze keer wilde de slaap niet vatten. Toch ging de tijd snel en stond ik zo in Bangkok. Ik ben eerst naar m'n hostel gegaan in de buurt van de Grand Palace en Wat Po. Met maar een dagje in Bangkok wilde ik niet ver uit het centrum zitten maar Koa San Road (drukke backpackersstraat) heb ik al eens gezien dus de keuze viel op de bekende tempels. Eerst opgefrisd en daarna lekker rondgestruind bij Wat Po. Hier vind je de grote liggende /reclining buddha en het complex is de moeite waard om een paar uurtjes doorheen te struinen en te relaxen. Ik heb natuurlijk de bekende Thai massage genomen, een heel uur! Weg jetlag en vol nieuwe energie weer. Ik was hier al een keer eerder geweest een paar jaar eerder en heb nog steeds geen betere plek in de wereld kunnen wat betreft Thai massage. Het begon wel heftig te onweren en regenen maar zittend in kleermakerszit op de grond in de grote tempel voor een grote buddha gaf toch een heel rustig en ontspannend gevoel. Daarna heb ik nog een hee eindrondgelopen, rond de Grand Palace (die is een paar voetbalvelden groot/lang) en door een park en zo weer terug naar het hostel. Ondertussen op zoek naar een plek voor het avondeten maar er was weinig te vinden in die buurt. Toch maar even online gecheckt in het hostel en er blijkt achter het hostel aan de rivier een paar goede restaurants te zitten. Tuurlijk met je in Thailand wat beter zoeken maar dan vin je ook een pareltje. Geweldig restaurant met uitzicht over de rivier en aan de overkant Wat Arun (tempel van de dageraad). Daarna terug naar het hostel waar ik een 4 persoonskamer voor mij alleen had. Het was erg rustig in heel het hostel, geen andere mensen gezien en de buitendeur moest 's avonds voor mij geopend worden. Op booking las ik dat je een kijkje op het terras van het hostel moeten nemen want daar heb je prachtig uitzicht op de gouden daken/tempels van Wat Po 's avonds. Inderdaad prachtig in het donker! Ik heb de nacht als een baby geslapen en rustig opgestaan en ontbeten. Om de hoek kon je met een ferryboot de rivier oversteken en daar heb ik Wat Arun bezocht. Deze tempel kon je deels beklimmen en de tredes deden me aan Amsterdam denken: smal en hoog! Tuurlijk bovenop geweest en genoten van het uitzicht. Vervolgens was het al weer tijd om terug te gaan en uit te checken. Een uurtje met de taxi naar Don Meuang vliegveld voor mijn vlucht met Air Asia naar Yangon, Myanmar. Dit vliegveld (voor de low cost carries en lokale vluchten) leek wel een kippenhok. Druk, lawaaierig en veel geschreeuw om me heen bij het inchecken. Ik was meteen weer wakker nadat ik in de taxi had liggen slapen. En ik zit nu bij de gate te wachten op mn vlucht en dat kan natuurlijk niet zonder m'n eerste verslag. Internet is er wel af en toe in Myanmar maar afhankelijk van de locatie/steden en de kwaliteit kan te wensen over laten. Dus de komende 2 weken zul je minder van me horen, afhankelijk van het internet dus. Ik heb er zin, Myanmar is nog vrij ongerept en het toerisme beperkt. Ik ben ook benieuwd naar mn medereizigers, nog geen idee hoeveel en welke naionaliteiten Spannend! Ik heb morgen iig afgesproken met 2 Duitse meiden en een Bulgaar om de stad in te gaan. Contact gemaakt op het reisforum van mijn reisorganisatie. Toch fijn om alvast wat contacten te leggen op de eerste dag voordat we om 18.00 pas de intromeeting met de gids hebben. Ik ga zo boarden dus ga r vandoor. Foto's Bangkok houden jullie tegoed , mn connectorkit voor mn camera zit in mn grote tas die is ingecheckt. Ja, reizen met 12 kg is haig maar ook wennen wanneer je wat nodig hebt en dus moet ompakken.

  • 26 September 2014 - 11:32

    Tanja:

    Goed wat van je te horen! Klinkt heel fijn allemaal! Veel plezier in Myanmar. Benieuwd naar je verhalen!

  • 26 September 2014 - 14:11

    Rina :

    Leuk de verhalen van bangkok te lezen, voor ons is het weer een tijdje geleden naar zie het zo weer voor me, veel plezier in myanmar, en wachten weer rustig af op jou mooie verhalen

  • 26 September 2014 - 22:23

    Stephanie:

    Zo te lezen heb je het naar je zin super tof dat je dit in je uppie bent gaan doen!! En super leuk om dit zo allemaal te lezen.

  • 27 September 2014 - 10:28

    Cees En Jopie:

    We zijn benieuwd naar de rest van je verslag! Voorzichtig en geniet!!!

Tags: Bangkok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 10460

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: