Coffs Harbour - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Coffs Harbour - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Patricia

21 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, North Island

Ja weer wat dagen verder en een blaar rijker! De 2e dag in Katoomba begon met abseilen in de ochtend. We waren met 5en, een stel uit Frankrijk en een stel uit Engeland. En natuurlijk nog een gids. Snel papieren ingevuld en op in het busje naar een goede klimplek in de Blue Mountains. Eerste een oefenafdaling en uitleg van een kleine rots en daarna door naar een 19m hoge rots. Het Franse meisje ging eerste en schreeuwde dat er geen touw meer was onderaan de afdaling. De gids in de problemen want een andere abseilorgAnisatie had het touw enzo opgezet en nu moest hij alsnog alles opnieuw doen en met minder plek/haken op de rots. We waren vroeg maar verloren dus veel tijd hiermee waardoor er andere groepen kwamen en het dus in de rij aansluiten werd. De gids ook pissig op die andere organisatie. Uiteindelijk bleek het een geval van miscommunicatie. Dat meisje schreeuwde met haar Franse accent "no rock" ipv "no rope". Het laatste stukje was er geen rots om je benen tegen te zetten maar dat had de gids niet verteld dus dan is het een beetje een verrassing. We konden er allemaal wel om lachen, inclusief de gids. Na een paar keer oefenen ging het prima. Er werd me zelfs gevraagd of ik wel eens vaker heb geabseild. Dat niet maar af en toe een keer klimmen met afdalen helpt natuurlijk. Daarna op naar het echte werk, 30 meter hoogte met een fantastisch uitzicht. Het leuke stuk is om over de rots heen te gaan en je dus te laten zakken. Voor de meeste best eng maar voor mij erg leuk, je hangt toch met je rug naar open kant en je ziet alleen de rots in eerste instantie. Daarna was er de muur voor een kort stukje en dan alleen maar afdalen. Dit was fantastisch want je draaide aan het touw dus je had meer zicht dan alleen de rotswand. Geweldig en heel mooi. Probleem was wel dat het touw superheet werd, zelfs met een handschoen aan. Ik moest flink afremmen een aantal keer om even te koelen. Daarna begon het minder leuke stuk, omhoog klauteren tussen 2 grote rotsen, ja je moet er wat voor ober hebben en zekers de moeite waard. Daarna nog een keer de afdaling en gelukkig had de gids een oplossing voor het hete touw. Hij deed extra touw aan de carabine/haak zodat er meer frictie kwam en dus minder heet touw. Dit werkte erg goed en de 2e keer kon ik nog meer genieten van de afdaling en het uitzicht. Hierna was de morgen al omgevlogen en tijd om terug te gaan naar het hostel waar ik later werd opgepikt door een busje vol met slapende toeristen die de 1 dag Tour hadden gedaan. S avonds ben ik ingecheckt in een ander hostel voor 1 nachtje in Sydney en heb nog een keer de asian noodle market in Hyde Park bezocht. Heerlijk eten en genoeg te kiezen. Op zondag vroeg opgestaan want om 7 uur vertrok de greyhound bus. En wat een luxe, WiFi aan boord en USB oplaadpunten. Met maar een man of 7 in een volle bus, zelfs later na een paar opstaphaltes zat de bus hooguit voor een kwart vol, lekker veel ruimte. Na een lange dag in de bus aangekomen om 5 uur in Coffs Harbour. Een stadje aan de kust en je loopt met een paar minuten naar het strand, de haven etc. Ik ben s avonds naar de haven gelopen want daar hadden ze fish en chips en daar had ik echt zin in na zon lange busdag.
Op mn kamer zit een Nederlands meisje die hier verblijft om 88 dagen te werken zodat ze haar 2e jaar workvisa kan krijgen. Ze plukt dus bessen heel de dag en het werk is echt slavernij volgens haar. Lange dagen, snel moeten werken, heel de dag in de zon/buiten, 1 pauze per dag van een half uur en dat in het veld, onaardige mensen etc. Ze werkt nu een week en vind het verschrikkelijk en is weggestuurd bij 1 farm omdat ze te langzaam is. Ik ben zo blij dat ik dit niet hoef, liever genieten dan dat, ook al moet ik nog wennen aan niks te hoeven. Gisteren eerst een wasje gedaan en nog wat administratie gedaan. Ik heb iedere keer problemen met iets online. Ik moest online banking opzetten en daarvoor lang aan de telefoon gehangen en daarna problemen met inloggen. Wel gefixt uiteindelijk maar bijna door mn eerste beltegoed heen. Daarna wilde ik mn beltegoed opwaarderen en deed mn creditcard het niet. Uiteindelijk ook weer moeten bellen en opgelost maar wat een gedoe allemaal. Daarna wilde ik online mijn volgende reis met Greyhound bus plannen en dat werkte ook niet. Weer gebeld en doet het online systeem niet. Ook weer opgelost via de telefoon. Dus alles kunnen regelen maar wel omslachtig allemaal en tijdrovend. Tja de techniek laat je wel eens in de steek. Maar goed dat ik een Australische nummer heb aangeschaft, toch handig. De rest van de dag nog veel rondgelopen langs de kust. Er is hier een eiland dat heet Muttingbird Island. Je kan er heen lopen want het zit vast aan de haven. Je moet wel steil omhoog lopen maar aan de andere kant kan je walvissen spotten. Ik ben er s avonds heengelopen en dacht dat ik walvissen hoorde zingen. Dit leek me sterk want dit hoor je niet zo goed en luid (nog wat geleerd van documentaires!). Bleek dus dat het de vogels waren die er nesten, de jonkies roepen blijkbaar hun ouders en die vliegen echt om je oren. S middags dus nog een keer het eiland opgelopen en ik werd bijna weggeblazen door de harde wind maar wel nog 3 walvissen in de verte kunnen spotten. Verders langs de kust gelopen en uiteindelijk pas rond 5en weer terug in het hostel. Die avond was het filmavond, wel een vage film maar een keertje tv kijken is ook wel lekker. Vandaag reis ik door naar Byron Bay en daarna Surfers Paradise en Brisbane. Ik ben van plan om overal 2 dagen te blijven, ik moet toegeven dat ik niet een echt strandpersoon ben en het is wel erg jong qua backpackers hier. Maar ik kan me altijd bedenken als ik ergens ben en ik wil er langer blijven. In Brisbane ga ik vrienden bezoeken, een familie (half Nederlands, half Australisch) die ik in 2010 op mn reis naar Kenia/Oeganda/Rwanda heb ontmoet. Straks weer in bus voor 4 uurtjes.

  • 23 Oktober 2014 - 22:36

    Christ:

    Mooi verslag, mooie belevenissen, ga nog ff door zo !!!

  • 24 Oktober 2014 - 15:59

    Marja, Nijmegen:

    Hallo Patricia,
    Wat een geweldige mooie reis ben je aan het maken. Dit is dé tijd van je leven. Blijf genieten!
    Groeten en veel geluk, Marja en Louis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 10457

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: