Cape Tribulation & Daintree Rainforest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Cape Tribulation & Daintree Rainforest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation & Daintree Rainforest

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 November 2014 | Australië, Cairns

Ik ben weer terug in Cairns. Afgelopen maandag was ik teruggekomen van mijn duiktrip en ik had voor de dag erna meteen een nieuwe excursie geboekt naar Cape Tribulation en Daintree Forest/regenwoud. Dinsdag weer vroeg op en ik was me toch moe. Ik was maandag op tijd naar bed gegaan maar 3 dagen op een boot met 10 duiken heeft er toch wel ingehakt. Een roommate van vorige week, Alison, zat ook op deze excursie en zij had nog een kater van het stappen de avond ervoor. Gedeelde smart was halve smart, zeg maar. Wel gezellig om een maatje te hebben op deze excursie. Cape Trib ligt een uur of 2 rijden naar het Noorden en het is het oudste regenwoud ter wereld, de Amazone is het grootste. We hebben onderweg nog over de Daintree rivier gevaren maar helaas geen krokodillen gezien. Deze rivier staat bekend om de krokodillen. Daarna nog door het regenwoud gewandeld en uiteindelijk afgedropt bij het hostel in Cape Trib. De plaats stelt niet veel voor qua grootte, je rijdt er zo doorheen, het enige wat je tegenhoudt zijn verkeersdrempels. Ik had 2 dagen geboekt en had dus een overnachting in het hostel. Deze lag midden in de jungle en onderaan de heuvel had je een zwembad, bar en toegang tot het strand. In de middag had ik een extra optie geboekt nl. jungle surfing oftewel canopy of ook wel zipline genoemd. Je gaat dus van de ene boomtop naar de andere aan de hand van een tuig waarin je hangt en een ijzeren kabel. Dit was natuurlijk mijn ding. Het parcours was niet zo lang (6 boomtoppen) maar het voordeel was dat je wel trucjes mocht doen. Bijvoorbeeld op de laatste run mocht je ondersteboven hangen. Daarna snel wat gegeten met Alison in het hostel en weer klaar maken voor de volgende optie namelijk de night walk. Alison is vroeg naar bed want ze voelde zich nog steeds niet zo lekker. De nightwalk duurde bijna 2 uur en was dus een wandeling in het donker door het regenwoud onder begeleiding van een gids. We hebben 2 slangen gezien, wat krekels, spinnen en een soort hangende kip in een boom. Qua natuur is het erg mooi en je zie bomen waarom heen andere bomen zich verwikkeld hebben. Deze bomen zijn inspiratie geweest voor de film avator. Een rustige wandeling maar interessant om de lokale flora en fauna te zien. Daarna nog een tijdje gefacetimed met mijn ouders. Ik was wel moe maar raakte bij de receptie nog in gesprek met een Duitser. Hij was ook blij om eens niet met een 18 jarige in gesprek te zijn. Na ruim een uur gekletst te hebben was het echt tijd om naar bed te gaan. De volgende ochtend lekker niks bijzonders gedaan. Het water deed het ook niet dus ik heb uiteindelijk nog 1 douche kunnen vinden die nog wel water had. Rond de lunch werden we weer opgehaald om terug te gaan naar Cairns. Eerst nog gestopt bij de Daintree Ice company waar ze vele en apare smaken hadden. Daarna nog een fotostop en met de ferry de Daintree rivier overgestoken. We hebben nog gezwommen in het water bij Mossman George. Op de terugweg nog gestopt in Port Douglas waar Alison is uitgestapt. En 3 straten verder stapte Maja (een Duitse die vorige week ook mijn roomie was) in dus de rest van de weg was gezellig en duurde niet lang. Gisteravon dus weer terug in het YHA hostel. Vandaag heb ik besloten om even helemaal niks te doen. Na al die dagen ben ik wel toe aan een dagje niks doen. Vandaag een beetje geshopt,mijn handdoek is van de waslijn gestolen. Die handdoek was toch al waardeloos en ik wilde een nieuwe kopen (zo'n sneldrogende) dus ik had een goede reden. Nu moet ik verder eens gaan kijken wat ik ga doen. Ik ga me eerste verdiepen in de tablelands en dan het verderreizen richting Darwin en dan Alice Springs. Ik heb heel veel zin om te kamperen/een rideshare (meerijden met iemand die een auto of camper heeft en je betaald dan voor benzine) te doen maar ik moet eerste er eentje zien te vinden. Het wordt tijd om Cairns binnenkort achter me te laten en de echte hitte op te zoeken. Het is hier gemiddeld 32 graden en dat is al warm dus ik ben benieuwd of ik de Outback ga overleven, nou ja bij wijze van spreken ;).

  • 28 November 2014 - 16:02

    Marijke:

    Dat klinkt weer goed allemaal! Ik denk dat je de outback wel gaat overleven ;)
    Mocht je naar Chambers Pillar gaan, dan kom je langs Maryvale Station.....ong. 100 km vanaf Alice Springs. Op Maryvale Station heb ik een tijd gewerkt.....maak je dan een foto? :)
    Ooow.....ik heb mooie herinneringen aan Alice! Have fun!

  • 28 November 2014 - 18:36

    Cees En Jopie:

    Levensgenieter! Sterkte in de woestijn!

  • 06 December 2014 - 05:06

    Patricia:

    @ Marijke: Ik denk niet dat we bij Maryvale station komen maar ik zal iig genoeg foto's maken. De uitzichten hier zijn prachtig. De volgende Tour is als volgt: kings canyon, Kata tjuta, uluru/ayers rock, coober pedy, flinders rangers en dan adelaide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 10466

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: