Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Gillen, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Gillen, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Darwin naar Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 December 2014 | Australië, Gillen

Op maandagochtend werden we vroeg opgehaald en we bleken met 11 mensen in totaal te zijn. Prima aantal want hierdoor hadden we veel ruimte in ons minibus. De gids heette Chizo en was een aardige man die graag veel stops maakte om dingen te laten zien. We zijn dus vertrokken vanuit Darwin om door de Northern Territory te rijden. We hebben een wandeling gedaan bij het Nitmuk National park en ook bij veel kleine meertjes een frisse duik genomen. De temperatuur is ver in de 30 graden en de eerste dag was het vooral zweetweer. Na 1minuut uit de bus, loopt het zweet overal over je lichaam. s Avonds overnacht op een campsite waar we de enige gasten waren. De campsite was dicht voor renovatie maar wij mochten wel daar overnachten. We zouden in een swag slapen (zo'n slaapzak met tent over je hoofd) maar we hadden kleine hutjes/tentjes die mochten gebruiken. Eerst hebben we nog gezellig met zn allen bij het kampvuur gezeten, marshmallows gesmolten en zelfs de didgeridoo gespeeld, nou ja een poging tot. Bij de meeste klonk het als een scheet dus het gaf de nodige humor. De volgende dag weer verder gegaan en hebben we een thermal pool bezocht, raar om in warm water te zwemmen midden in de hitte. Voor de lunch zijn we gestopt bij de Daly Waters Pub, de meest afgelegen pub in Australië. Hier hangen veel bh's, t-shirts en andere souvenirs van bezoekers. Daarna door richting Banka Banka cattle station waar we zouden overnachten. Net voor aankomst werd de lucht heel donker en zagen we in de verte een grote storm aankomen. Net op tijd binnen en het begon te hozen. De regen was lekker verkoelend en er was een prachtig lichtflits spektakel gaande in de lucht. Niks vergeleken bij de stormen in Nederland. Na het avondeten met Kangaroo vlees, hebben we de film Crocodile Dundee gezien. Leuke film voor in de Outback en lang geleden dat ik die voor t laatst heb gezien. De volgende ochtend om 5 uur op want we wilden de zonsopgang zien. Helaas waren we 10 minuten te laat maar toch nog gezien vanuit de bus. We zijn via Tennant Creek verder gereden en nog gestopt bij de Devils Marbles, grote ronde rotsen overal waar je kijkt. Ze zijn allemaal mooi rond en soms balanceren ze raar op elkaar. We hebben weer veel stops gemaakt, vaak bij een tankstation of een pub (ja alcohol is belangrijk zelfs in de hitte). Op de meeste plaatsen proberen ze toeristen te trekken door iets aparts, bv een tankstation met allemaal ufo dingen, een roze pub etc. De laatste 2 dagen van de tour was een ander soort hitte, droog ipv een hoge luchtvochtigheid. Het landschap veranderde ook in een droger gebied maar met rood zand en rotsen. We hebben zelfs 42 graden in de schaduw op een thermometer gezien! Uiteindelijk in Alice Springs aangekomen waar we s' avonds met de groep uit eten zijn geweest. Daarna zijn we naar een bar gegaan waar veel vage types rondhangen. Toch gelachen en pas laat terug in het hostel. Sommige van de groep gingen door op een andere toer. Ik heb 2 dagen hier in Alice Springs en de eerste dag wat geshopt en boodschappen gedaan. Er is gelukkig een zwembad bij het hostel en dat is lekker om af te koelen bij 37 graden. 's Avonds weer wezen stappen met een aantal van de groep en weer terug naar dezelfde bar waar het publiek wat normaler was, vrijdagavond maakt toch wel wat verschil. De stad zelf is niet echt bijzonder of gezellig. Er hangen veel aboriginals rond en de meeste zijn niet erg vriendelijk. Vooral s' avonds wordt alleen over straat afgeraden. Wij waren met een groep en dat was prima maar je voelt de grimmige sfeer op straat.Vandaag lekker uitgeslapen en verders niks bijzonders gedaan. Het is te warm of echt veel te doen. Zometeen maar op tijd naar bed want morgen begint de nieuwe toer, 6 dagen via Ayers Rock en Coober Pedy naar Adelaide. Ik heb er zin in, ook al gaat het bloedheet worden. In Adelaide ga ik bekijken wat ik verder ga doen maar ik heb nog 2 maanden te gaan dus ik denk dat ik West Australië ga verkennen. Dit moet ontzettend mooi zijn en zeker de moeite waard. Maar goed, eerst nog genieten van de Red Center en de hitte!

• 12 December 2014 - 10:24

Jan En Gerry:

Het mag daar dan wel heet zijn maar het is beter dan de kou en regen hier. Zeker als je ronreist.
    volgens mij heb je ook al een fan daar die met je rond wil trekken . missen we iets toevallig?

• 15 December 2014 - 05:41

Patricia:

Het is nu rond de 30 graden in Adelaide en vrij fris vergeleken bij de Red Center. Succes met de kou in Nederland. Enne die fan is volgens mij onzin, die stalkt alle blogs van deze website

• 21 December 2014 - 22:20

Lia:

Hoi Patrieske,

Vanuit een bewolkt en nat Drunen wensen wij jou:
    Fijne warme zonnige kerstdagen,en een heel goed nieuwjaar.
    Veel plezier nog met alle belevenissen,we blijven het graag volgen.

Groetjes en tot lezens.