Alice Springs-Uluru-Coober Pedy-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Alice Springs-Uluru-Coober Pedy-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Alice Springs-Uluru-Coober Pedy-Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 December 2014 | Australië, Adelaide

Ik heb het overleefd! De Tour was erg mooi maar ook erg warm. We hebben 44 graden gehaald, een nieuw hitterecord voor mij. We vertrokken dus vanuit Alice Springs en de Tour was volgeboekt, 21 personen waarvan 20 meiden en maar 1 jongen. Het merendeel was erg jong en kwam uit Zwitserland. Normaal zijn de Duitsers in overvloed maar sinds Darwin hebben de Zwitsers dat stokje overgenomen. Gelukkig waren er nog 4 meiden van de vorige Tour mee waar ik wat meer mee heb opgetrokken. Ook mijn kamergenote Fiona in Alice was erg aardig en zij kwam uit Melbourne/Oz. De eerste dag zijn we naar Kings Creek gereden wat in de buurt van Kings Canyon is. Onderweg hebben we nog even op een kameel gereden, een stukje lopen en dan rende de kameel weer terug wat erg veel hilarische foto's opleverde. Ook ik moest me goed vasthouden om niet te vallen. We hadden die avond weer kleine tentjes ter beschikking dus daarin proberen te slapen. De warmte hangt s avonds nog steeds overal dus moeilijk om snel in slaap te vallen ook al ben je moe. Toch gelukt en dat was maar goed ook want de volgende dag moesten we vroeg op, namelijk om 4 uur s ochtends. We gingen de Kings Canyon lopen en daar moet je vroeg aan beginnen anders wordt ie afgesloten wegens de hitte. Deze wandeling duurt ruim 3 uur, inclusief foto's nemen. Het eerste gedeelte is een beklimming en dus erg steil, het wordt ook wel de hartaanval heuvel genoemd. Ja daar verheugde ik mij dus al op. Achteraf bleek het mee te vallen, het was 15 minuten klimmen maar wel op een soort pad omhoog en zolang ik mijn eigen tempo aanhoud, red ik me wel ook al ben ik de laatste boven. Daarna wordt je dus beloont met een prachtig uitzicht en zonsopgang. De rest was goed te hiken en je ziet prachtige uitzichten, bergformaties, rotsen etc. Daarna de bus in waar we konden genieten van de airco en zijn we allemaal moe maar voldaan in slaap gevallen. We moesten namelijk verder naar Uluru oftewel Ayers toch, het hoogtepunt van de Red Center in Australië. De volgende ochtend weer vroeg op om 4 uur om te gaan wandelen door Katja Tjuta wat eigenlijk nog indrukwekkender is qua rotsformatie dan Uluru. De middag was vrij. Een aantal gingen skydiven (Leuk maar heb ik al gedaan) en de rest heeft bij of in het zwembad gehangen. Om je een idee te geven, ga je uit het zwembad en loop je 2 minuten naar je campground dan ben je al bijna opgedroogd en bezweet. Te warm en iedereen hing er lekker sloom bij. Die nacht sliepen we voor de 2e keer is swags en net toen ik erin ging liggen begon het hard te waaien en zagen we onweer in de verte. Iedereen rende weg naar een tent en ik een paar andere zijn in de keuken op de grond en onder een tafel gaan liggen. Ik heb heerlijk geslapen, wat koeler door de regen en af en toe een windvlaag met wat regen en zand in mn gezicht maar niet echt veel van gemerkt. De volgende ochtend was de onderkant van de swag nat maar ik niet. De volgende keer slaap ik op de tafel, nog een beter idee. Deze ochtend hoefden we pas om 5 uur op te staan en hadden we een lange reisdag voor de boeg, wel rum 10 uur in de bus. Ik ben gelukkig wel wat gewend qua lange reistijden door mijn overlanding tours in Afrika maar veel de jonkies hadden het zwaar. We kwamen uiteindelijk aan in Coober Pedy en hier was het een stuk koeler ondegronds, 21 graden. We hebben in een bunkhouse met stapelbedden geslapen die nacht en dat was een verademing na de hitte. In deze stad hebben we ook nog een opvang voor kangaroos bezocht en er was zelfs een babykangaroo. Daarna zijn we uit eten geweest en hebben we pizza op. Nog die dag afgesloten met een drankje in de ondergrondse bar. De volgende ochtend eerst nog een museum bezocht en daar hadden ze heel veel opaal. Prachtige stenen/sieraden maar niet aan mij besteed. Ik snap nu wel dat mensen daar wonen, opaal is een goede business. De stad zelf lijkt meer op een maanlandschap met wat huizen en heuvels. Niet echt aantrekkelijk maar wel apart. Daarna weer de bus in want de laatste dag reden we naar Adelaide en we hadden nog aardig wat kilometers te gaan. In Adelaide ben ik gedropt bij mijn hostel en er zaten nog een paar andere meiden van de toer. Ik kwam ander Nederlands meisje op mn kamer tegen en daar heb ik gezellig mee gepraat die avond. Zij ging dezelfde toer doen de volgende dag maar dan terug dus ik heb er nog wat tips gegeven. De dag erna Adelaide verkent samen met een meisje van mijn toer. Gister ook nog een ander Nederlands meisje ontmoet die ik nog ken van het hostel in Alice Springs en we zijn uit eten geweest en daarna uit geweest. Blijkbaar zijn er weinig bars open op een zondagavond hier maar er was nog een goed straatfeest bezig wat erg gezellig was. Ik heb inmiddels de rest weer gepland, ik ga op een toer van Adelaide naar Perth, 10 dagen. Nog meer basic, minder voorzieningen maar het moet blijkbaar fantastisch zijn. De Kerst ga ik dus ergens in de bush voor Perth doorbrengen. Ik zal weer geen of bijna geen bereik hebben vanaf woensdag dus de volgende update volgt kort na de Kerst vanuit Perth. In Perth wil ik een auto huren met wat anderen om naar Broome en Exmouth te reizen en te kamperen. Maar dat ligt nog niet vast. Dus bij deze wens ik iedereen alvast een fijne Kerst vanuit een lekker warm Australië.

  • 15 December 2014 - 10:03

    Linda:

    Weer erg leuk om je avonturen te lezen.

    Wat een hitte, dat is voor ons onvoorstelbaar haha.
    Jij in ieder geval ook unieke kerstdagen gewenst!

    Groetjes

  • 15 December 2014 - 11:36

    Marijke:

    Nice! Geniet van je outback kerst.....wordt vast geweldig! :)

  • 16 December 2014 - 08:35

    Tanja:

    Wat fijn allemaal! Wat n contrast met waar ik nu ben: staand in de bus, dikke winterjas, op weg naar werk. Jaloers! Enjoy en jij ook een fijne kerst. Zal vast raar zijn in de warmte.

  • 16 December 2014 - 09:22

    Patricia :

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

  • 18 December 2014 - 20:13

    Jan En Gerry:

    Kerst in Australie, dat maak je misschien maar een keer in je leven mee!
    Met kangoeroe op het menu i.p.v. konijn misschien.

    Geniet ervan.

  • 24 December 2014 - 18:09

    Maria Kramer:

    Wat een avonturen. Dat wordt vast en zeker een bijzondere Kerst. Groetjes, fijne Kerstdagen en op een avontuurlijke manier het nieuwe jaar in.

  • 24 December 2014 - 18:09

    Maria Kramer:

    Wat een avonturen. Dat wordt vast en zeker een bijzondere Kerst. Groetjes, fijne Kerstdagen en op een avontuurlijke manier het nieuwe jaar in.

  • 24 December 2014 - 18:10

    Maria Kramer:

    Wat een avonturen. Dat wordt vast en zeker een bijzondere Kerst. Groetjes, fijne Kerstdagen en op een avontuurlijke manier het nieuwe jaar in.

  • 29 December 2014 - 11:24

    Lenie En Jac Pullens:












    Het is weer schitterend Wij wensen jouw nog veel mooie avonturen

    Wij wensen jouw vanuit het koude nederland een heel gelukkig niewjaar













  • 29 December 2014 - 19:58

    Marina:

    Wij hopen dat je het fijne kerst gevoel hebt kunnen ervaren in de hitte. ik geniet erg van je berichten en zo reis ik toch met je mee met wat je alle maal ziet en maak ik er een voorstelling van. Patricia nog veel plezier en alle goeds in 2015. gr Rini Hein en Mathieu en van mij een knuffel

  • 31 December 2014 - 21:09

    Cees En Jopie:

    Nu pas dit verslag kunnen lezen dankzij 14 dagen geen internet! Dát probleem is gelukkig over dus kunnen we weer genieten van jouw avonturen! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 10466

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: