Bagan - Reisverslag uit Thiyipyitsaya, Myanmar van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Thiyipyitsaya, Myanmar van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Bagan

Blijf op de hoogte en volg Patricia

02 Oktober 2014 | Myanmar, Thiyipyitsaya

Weer een paar dagen verder en inmiddels zit ik in Bagan. Dit is de plek waar er meer dan 2000 pagoda's zijn en we gaan morgen een klein aantal bezoeken. Dus dat wordt de hele tijd slippers uit doen en de knieen en schouders bedekken. We zijn vanochtend vroeg uit Mandelay vertrokken en hebben na 8 uur varen op een boot Bagan bereikt. Mandelay was een drukke stad waar de Chinese invloed te zien is met name door de vele winkels en felle discoverlichting. Ook was er veel nijverheid aanwezig zoals goldleaves, zijde, houtsnijwerk en marmer. Hier wordt nog veel met hand gedaan, hard werk en beelden die ik eigenlijk alleen uit onze Hollandse geschiedenisboeken ken. De bevolking hier is superaardig en vriendelijk en hebben alles voor je over. Toch zie je wel de armoede overal en worden wij de toeristen als aapjes aangekeken. Birmezen willen zelfs met mij op de foto, ook de blondines in de groep doen het goed voor de foto. Toch apart maar duidelijk een gevolg van een gesloten land. Het land zelf telt dus ontzettend veel pagoda's en die zijn bijna allemaal van goud. Morgen gaan we ook veel vervallen tempels en stoepa's zien want veel zijn er beschadigd in een grote aardbeving jaren geleden. Internet hier is een avontuur, soms minimaal en kun je maar amper een mail binnenkrijgen laat staan openen. In dit hotel is de verbinding super dus vandaar deze update. Mijn kamergenote ligt al te slapen en ik duik er ook zo in. Het is nu bijna 10 uur en dat lijkt vroeg maar hier ben je wel aan slapen toe na het avondeten en volle dagen.

  • 02 Oktober 2014 - 20:03

    Cees En Jopie:

    Hoe was het op de berg? Nog koud gehad? Leuk verslag. Groetjes.

  • 02 Oktober 2014 - 21:33

    Tanja:

    Leuk reisverslag weer!

  • 03 Oktober 2014 - 15:28

    Jan En Gerry:

    Mooie reisverslagen patricia.leuk om op de hoogte te blijven van al je belevenissen.
    Weer eens wat anders om zelf het aapje te zijn voor op de foto. Dat maak je in nederland niet mee. Veel plezier verder , op naar je volgende avontuur.misschien moet je wat goud meenemen daar , altijd makkelijk voor de rest van je reis.

  • 03 Oktober 2014 - 16:44

    Patricia Klerks:

    Hoi Cees en Jopie,
    De berg was wat frisser maar warm genoeg voor ons koudbloedige Europeanen. Vooral de gouden rots was erg mooi om te zien bij avondlicht. Fotos volgen, ik kan ze niet uploaden en hopelijk kan de helpdesk van deze site me snel helpen met dit probleem.

  • 03 Oktober 2014 - 16:46

    Patricia Klerks:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal. Inderdaad weer eens wat anders om bekeken te worden. Het goud heb ik niet gekocht maar misschien wel handig om mee te nemen voor nood, die goudbladen wegen niks dus kan wel in de backpack.

  • 03 Oktober 2014 - 22:11

    Jac En Lenie:

    Het is een schitterend avontuur dat je beleefd geniet ervan laat nog veel verslagen volgen dan genieten wij hier met jou mee.

    Veel plezier Lenie en Jac

  • 05 Oktober 2014 - 11:21

    Rien En Marina:

    Patricia, Leuk voor ons om zo je belevenissen te kunnen volgen, geniet er van.
    gr Rien en Marina

  • 07 Oktober 2014 - 22:53

    Mark En Linda:

    Leuk hoor al je verhalen! Klinkt als een mooi begin van je reis, nog niet toeristisch. doet me toch weer wat aan Nepal denken. Maar goed dat de foto's digitaal zijn tegenwoordig ;) Veel plezier en hopelijk wat leuke reisgenoten in de groep!

Tags: Bagan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10460

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: