Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Klerks - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Patricia

11 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Net goed bezig aan een nieuw verslag, loopt internet vast en is ie weg. Dus maar weer opnieuw proberen. Ik ben weer terug in Bangkok en het is weer wennen om bereik op mn mobiel te hebben en goed en snel internet. Ik zit nu een een hostel op een kleine 10 minuten lopen van Koa San road. Ik zou gisteren nog een drankje doen met 3 meiden van de Myanmar reis maar mijn vlucht was vertraagd en tegen de tijd dat ik ingecheckt was (om 10 uur s avonds) waren zij moe en terug naar t hotel gegaan. Zij hadden s ochtends al een vroege vlucht naar Bangkok. Daarnaast was er ook nog eens een megalange taxi rij op het vliegveld dus het heeft lang geduurd voordat ik eindelijk in het hostel was. Ik heb weer een eigen kamer, het is laagseizoen dus lekker om een kamer met 6 bedden voor mij alleen te hebben. Ik ga zometeen ook nog een vriendin uit NL ontmoeten bij de Starbucks op Koa San road. Toeval dat we op dezelfde dag in Bangkok zijn maar wel gezellig natuurlijk. Ik ben gisteravond nog door Koa San road gelopen en het is nog steeds druks, lawaaierig en hetzelfde als 4 jaar geleden. Wel weer meer fastfood ketens en ik verbaas me dat ze nog plek kunnen vinden. Ik heb gelukkig bij de starbucks in het steegje afgesproken, minder druk en het zit in een mooi koloniaal gebouw. Bangkok is niet echt my cup of tea maar ik verblijf er maar een paar uur nog en vanmiddag ga ik al weer door naar het vliegveld om naar Sydney te vliegen via Kuala Lumpur. Op naar het volgende gedeelte van mijn reis. Ik zal in een volgend verslag ook nog een samenvatting geven van Myanmar. Internet viel me niet tegen (de verhalen zijn erger) maar het was vaak te langzaam of te wispelturig. We hadden ook een goed gevuld programma dus er was vaak geen tijd meer om wat te schrijven omdat we verder moesten of omdat mijn ogen dicht vielen. Meestal vroeg op, erg warm (35 graden) en na het diner naar bed. Mijn record was deze keer om 9 uur s avonds naar bed. Ik heb nog een aantal keer kunnen facetimen met het thuisfront en dat was best goed qua verbinding. Probleem was alleen dat ik vaak bij de receptie zat voor WiFi bereik of al erg moe was. Er is 4,5 uur verschil met NL en raar om je klok eens met een half uur verschil te verzetten. Al met al was Myanmar oftewel Birma een zeer mooi land met ontzettend aardige mensen. Ik heb heel wat afgeglimlacht (is dat een woord?). Je merkt wel dat het land nu aan het veranderen is en dat het over 20 jaar heel anders zal zijn. Ik voelde me vaak wel een aapje omdat toerisme nog beperkt is. Je kan vaak de toeristen buiten onze groep op 1 of 2 handen tellen. Ik ben zelf ook vaak gefotografeerd en veel aangestaard. Toch merk je dat Birma ook nog ouderwets is in veel dingen, veel handenarbeid en boeren die op hun houten karren met koe het veld omploegen. Veel van dit werk is zeer intensief en zwaar en je ziet veel mensen die het niet breed hebben. Ze zullen je niet lastig vallen voor geld of hooguit 1 keer vragen. Onze gids adviseerde om de toiletspullen van de hotelkamer uit te delen om zo toch bij te dragen. Verders staat het land vol met pagoda's en buddhas. Erg mooi maar inmiddels ben ik wel uitgepagodaad (??). Twee weken Engels praten en af en toe wat Duits en gister Frans in het hostel. Tja probeer dan nog meer eens goed Nederlands te schrijven. Maar goed, dit is even de update voor nu. De Myanmar samenvatting volgt snel. Foto's houden jullie ook nog tegoed maar deze website geeft mij problemen met de uploadtool dus deze volgen ook nog.

  • 11 Oktober 2014 - 08:35

    Cees En Joie:

    Een boeiend verslag Patricia. Veel zien, veel cultuur en ook heel vermoeiend! Veel plezier met het volgende traject!

  • 11 Oktober 2014 - 09:14

    Marijke :

    Wat een feest!
    Goede reis, op naar Aussieland.....geniet ook een beetje voor mij!

  • 11 Oktober 2014 - 14:36

    Tanja:

    Was super om je weer even gezien te hebben! Heel veel plezier in Australië en we blijven je verhalen volgen!

  • 11 Oktober 2014 - 15:16

    Jan En Gerry:

    Weer mooi verhaal Patricia.
    Op naar het land van de kangoeroes en de aboriginils.
    Misschien nog een rugby wedstrijd bezoeken ?
    Succes met het vervolg van je trip!

  • 11 Oktober 2014 - 15:18

    Rina:

    Fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt gehad in Myanmar, en nu heel veel plezier in Australië, benieuwd wat we daarvan te lezen krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Reislustig persoon die besloten heeft om in september 2014 voor 7 maanden op wereldreis te gaan. Mijn motto is dat ik liever spijt krijg van de dingen die ik gedaan heb dan spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. Ga je mee op mijn reis?

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 10463

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 21 April 2015

Myanmar, Australie, Nieuw-Zeeland en Fiji

Landen bezocht: